LUHAN Wifeu


“don't give up on your dreams and keep working towards it.” – Luhan

Jual Followers Di Twitter
Thursday 14 August 2014 | 11:21 | 0 comments



Ahnyonghaseyo. Sebenarnya dah lama nak publish entri ni but kemalasan mengatasi se-gala2-nya. Biasalah bila fikir kemalasan tu macam emas rasa sayang pula bila nak buang jauh2. Ahaha~ XD Korang pernah dengar tentang auto like di Facebook? Yes! Itu perkara biasa digunakan oleh budak2 batak hot untuk kejar like be-ribu2 lemon nak show dekat public yang dorang tu setanding dengan retis. Walaupun hakikat dekat sekolah pak cik tukang kebun pun tak kenal dia. Perasan je lebih. Lol.

Tempoh hari bila aku skroll down tweet di Twitter, aku terjumpa satu tweet yang menawarkan penambahan follower di Twitter. Apa yang best tentang tweet ni ialah kena bayar beberapa Rupiah (tweet ini dari Indon) and then korang akan dapat follower hantu korang tu. Barulah best bila orang tengok Twitter korang, follower cecah 900K whatever bla bla bla. Konfem2 korang akan jadi famous and korang tweet ":)" ini pun dah dapat retweet 800k. Itupun kalau follower hantu korang ada account Twitter ni. Ahaha. Kalau tak haram orang nak tengok your tweet. Abaikan macam tu je.

Aku tengok dekat tweet tu, ramai yang retweet balik. 18K+ tu. Maybe berkesan kot and menarik perhatian bagi yang budak2 newbie di Twitter nak gain follower.

Aku terfikir juga, kenapa ada benda2 ini semua? Siap kena beli follower bagai. Dah macam desperate nak follower. Nampak sangat kita ni tak famous sampai kena beli follower bagai.Padahal kita guna laman sosial pun just nak sedikit hiburan and bersosial. Lainlah kalau retis. Konfem nak kejar follower. Bagi aku, tak kisahlah berapa orang like status kita di Facebook and jadi follower di Twitter yang penting kita guna medium ini dengan betul dan tak menyakiti orang lain. Asalkan follower kenal aku and aku kenal dorang. Itupun dah cukup dari follower bertimbun tapi seorang haram pun tak kenal. Betul tak?

Posted via Blogaway