LUHAN Wifeu


“don't give up on your dreams and keep working towards it.” – Luhan

Betik Kuning Yang Pelik
Thursday 5 September 2013 | 01:18 | 0 comments

Ahnyonghaseyo~ hari Ahad lepas aku ada pegi Tanah Merah, Kelantan. Aku ikut member aku balik umah dia. Eksaited jugak la pergi sana sebab dah lama tak pergi sana. Aku dapat rasakan yang perjalanan kitorang dari Kota Bharu ke Tanah Merah mengambil masa beberapa jam. Biasa la aku kan mengalami sindrom takut naik laju atas jalan raya. So, kitorang gerak secara slow and steady sambil menyahut seruan kerajaan supaya berhati hati di jalan raya. Huhu.

Member aku nak balik umah dia sebab dia nak hantar dokumen apa entah. Aku tak amik kesah pun sebab dia tak kesah pun kalau aku tak amik kesah pasal dia. Berbelit ayat. Haha. Hope faham la maksud aku tu. Huhu. Kitorang sampai sana dah nak petang dah. Itu pon naik laju 60 km/j. Haha. Bagi aku kira laju tahap gaban la tu. Aku masih ingat yang kitorang di hon oleh kereta yang dipandu seorang wanita berpurdah disebabkan hilang kawalan gara gara nak betulkan sweater member aku. Haha. Terkejut meh. Padahal jarak kitorang dengan kereta dia ibarat gajah melompat bila tengok muka EXO Tao. Haha.

Sampai je rumah member aku, mak dia suh panjat pokok duku belakang rumah. Part ni aku lebih eksaited sebab aku tak pernah memanjat pokok and tengok orang panjat pokok. Best weh walaupon bukan aku yang panjat. Haha. Aku sekadar melihat kawasan je. Saje tak nak tunjuk skill memanjat aku sebab konfem aku dibelasah oleh doktor nanti sebab jatuh bergolek cam nangka terlebih jangka nak masak. Hihi. So, aku yakin yang tengok member aku panjat pokok sensorang adalah keputusan terbaik aku haritu. Hikhik.

Lepas aku bosan duk kat situ, aku pergi pulak kat pokok betik. Aku naik hairan sebab betik tu dah kuning emas. Kenapa dorang tak petik lagi? Dah la banyak. Pulak tu pokok betik tu rendah je. Dalam hati aku, konfem pokok betik ni subur dan kacukan yang hebat ni. Huhu. Aku pon tanya la member aku. Kenapa tak petik lagi. Kan dah masak tu. Member aku pon gelak kat aku. Aku fikir aku ada buat lawak 3 suku. Tak ada pon kan. Dia cakap kat aku yang aku ni macam orang baru keluar sarang je. Tak tahu apa apa. Eh, nonsense gile. Mana ada kan. Aku ni orang panggil Korea celup tau. Sedap2 dia cakap aku baru keluar dari sarang. Nonsense.

inilah betik yang aku maksudkan tu. Pelik gile. Btw, sorry pic kabur. Copy dalam aku punya Insta. Huhu.


Dia cakap, betik tu tak masak lagi. Sebab tu warna kuning. Kalau warna oren baru la dah masak and boleh petik. Wahh. Aku ternganga jap. Unbelievable. Ini adalah penemuan terbaru aku bagi betik. Tats wonderfull and unique of Tanah Merah. Bangga aku kejap bila dapat tengok keajaiban betik tu. Seriusly aku tak ada perkataan yang tepat nak menggambarkan keadaan aku yang serba tak tahu pasal kewujudan betik yang belum masak warna kuning. Biasanya warna hijaukan. Dia kata kat umah dia je ada betik macam tu. Wahh. Kira special case la ni. Aku tanya apa nama betik ni. Dia kelentong aku hidup hidup cakap Betik New Zealand. Jahat kan? Aku yang innosence ni percaya hidup hidup. Haha. Itu lah perkara paling best masa kat umah dia.

cantikkan buah duku ni? Fresh dari pokok u olls



Ada lagi benda paling best aku jumpa kat sana. Masa kitorang jenjalan pusing kampung dia, dia ada bawak aku pergi umah Caroline Mentor protege si Ella tu. Tak tahu pulak aku yang Caroline tu umah dia area situ. Malangnya masa kitorang pergi Caroline tak ada kat umah dia. Kalau la ada, konfem amik gambar dengan Raja Selca macam aku ni. Haha.

Setengah hari duk Tanah Merah buatkan aku tak nak balik walaupun setiap saat teringatkan my mom kat umah. Haha. Tats the best Tanah Merah yang aku pernah pegi ever. Nama tempat tu tak tau pulak aku. Sebab aku ikot je member aku. Lupa lak tanya nama kampung dia. Aishhh. Tak apa la. Yang penting Tanah Merah. Bukan Tanah Merah drama kat tv tu ok. Ni Tanah Merah Kelantan. Hope aku akan ajak dia lagi balik kampung dia. Haha. Haritu tak sempat nak tengok benda lain. Lain masa lain tempat. See you again Tanah Merah. Daebak!