LUHAN Wifeu


“don't give up on your dreams and keep working towards it.” – Luhan

Mr. Idol Harapan Seorang Bintang
Tuesday 27 August 2013 | 13:16 | 0 comments



Ahnyonghaseyo~ skrg ni aku ada byk masa terluang. So bole la aku menggila dlm blog aku ni. Huhu. Sebenarnya aku dh nk update sal drama Mr. Idol ni semlm, tp asyik x jd je. So aku update arini je. Sape ada tgk drama ni ari Ahad lepas dlm slot Saranghae TV9? Apa pendpt korg? Bg aku cite ni super awesome!

Nape aku ckp cemni? Salah satu sbbnya ialah ada penampilan khas dr Jay Park dan UKiss! Lg satu cite dia psl nk jd idol terkenal. Seriusly aku ckp aku sgt beremosi bila tonton cite ni. Smpaikan aku spend masa hingga abis beb. Aku rela batalkan sume janji temu aku dgn love aku demi cite ni. Huhu.

Dlm cite ni, aku bole tahu serba sedikit dugaan yg dihadapi oleh idol semasa dorg nk jd artis. Walaupon 6pak biasa, aku yakin, ini adalah salah satu halangan bg idol utk jd terkenal. Dr seorg yg biasa then jd pemuzik indie pastu sertai uji bakat, sumenya memberi aku gmbaran jelas yg nk jd terkenal bukan semudah yg disangka. Lepas je abis tgk drama ni, aku rasa jd semangat nk tempuh hari2 yg mendtg.




Apa yg aku bole summarizekan cite ni ialah, selepas kematian vokalis grup Mr Children, eksekutif musik, Goo Joo telah membuat ujibakat baru utk mencari pengganti vokalis tersebut selepas 3 tahun tragedi bunuh diri vokalis itu terjd. Ahli Mr Children yg asal telah dikumpulkan semula tetapi mereka memerlukan vokalis yg baru. Pelbagai masalah dan cabaran terjd namun mereka tabah mencarinya sehinggalah terjumpa Yoo Jin seorg pemuzik indie. Apabila Mr Children tlah dijadikan grup semula, mereka mula melangkah dgn menyertai pelbagai xtvt utk menaikkan nama Mr Children. Goo Joo yg mempunyai hasrat utk mengalahkan boyband terkenal, Wonder Boy telah melakukan pelbagai cara demi memenuhi hasrat dia. Kat sini lah aku bole 6pak usaha keras dorg dan pelbagai rintangan yg berlaku. Sedih, gembira sumenya bercampur.

Lagu dorg, Summer Dream memang memberikan inspire utk aku. Dh la best utk didengar. Ohh~ memang cukup utk dikatakan daebak! GJ utk sume yg terlibat. Ayat dlm cite ni membuatkan aku berfikir dan saat ini aku ulang ialah "Jangan hanya melihat bintang, tapi jadilah bintang!" It make me smile, and for tat, thank you. 4.5 bintang aku bg.