LUHAN Wifeu


“don't give up on your dreams and keep working towards it.” – Luhan

Lelaki Pun Nak Cantik
Monday 8 July 2013 | 01:03 | 0 comments



Ahnyonghaseyo~ welcome July. x sangka dh masok bulan July. Masa begitu cepat membuatkan umur kita terus meningkat. Btol x? Okey td aku ada baca satu kenyataan dari Lee Seung Gi. Dia ckp yg dia obses dlm soal kecantikan sama spt kaum wanita. Ini mendorong dia utk sentiasa tampil kemas sentiasa. Apa yg dikatakan oleh dia ada benarnya. Bg aku, lelaki juga perlu ada kecantikan sendiri sbg aura dan penanda diri sendiri utk lebih dikenali dan dirapati oleh org sekeliling.

Lelaki spt ni merupakan salah 1 kriteria lelaki idaman gadis. Cantik maksud aku disini bukan pakai mekap but metroseksual iaitu sentiasa menjaga penampilan diri dr rambut hingga kaki. Utk menjd seorg yg disenangi, kita perlulah sentiasa tampak kemas, bersih, wangii dan bijak berfesyen.

Walaupun begitu, kata Seung Gi, dia bimbang bila dia ada teman wanita nanti sbb dia sendiri nk kelihatan cantik dan semestinya teman wanitanya juga kena cantik supaya sepadan dgn dia. Pening juga aku cemni. Haha.




Aku ada cerita skit nk kongsi dgn korg yg relate dgn kecantikan ni. Ari Isnin lepas, aku kenajaga kaunter dekat pakaian Dockers. Masa aku ada berbual dgn member aku ni, terkeluar pekataan Lancome sbb bau kain yg member aku pegang tu busuk sgt. Dia ckp, "aku tau la kau pkai Lancome, x yah nk perli la". Aku buat bodoh je masa tu. Lepas 5 mins, promoter Dockers dtg kat aku, "dik, awk memang pkai Lacome ke?". Masa tu aku bingung, Lancome apa pulak ni. Aku tnya knp. Dia ckp, muka aku bekilat sgt. Dia ingat aku pkai Lancome. Huhu. Aku kata x de pkai la. Huhu. Dia tnya aku lg aku pkai apa. Tp aku x ckp sbb ini merupakan secret beauty aku. Haha.

Pastu semlm dlm tandas. Masa aku ngah betul2kan rambut aku, dtg sorg security guard ni. Dia tnya aku, aku pkai apa kat rambut aku sbb lebat sgt. Masa tu aku terkelu. X pernah2 selama ni org tnya aku pkai apa kat rambut sehinggakan rambut aku jd itam lebat. Masa tu lam ati aku jwb pkai syampu bawang yg Jackie Chan punya. Haha. X smpai ati aku nk ckp cemtu. Aku ckp memang asl rambut aku cemni. Masa kuar, aku tros gelak sensorg. haha.

So kat sini aku nk ckp kan yg lelaki juga perlu menjaga kecantikannya sama spt wanita. Biarlah org ckp sume ni menampakkan sisi feminin, tp yakinlah, bila diri kita sentiasa dijaga rapi, konfem tahap konfiden lebih tinggi dan susah nk mendpt sesuatu kejian.