LUHAN Wifeu


“don't give up on your dreams and keep working towards it.” – Luhan

Love Drama
Tuesday 21 May 2013 | 20:40 | 0 comments

mcm ni kot gambaran bila dh gile cinta.

Ahnyonghaseyo. semenjak dua menjak ni aku jd perhatian. bukan jd perhatian sbb aku ni wanted buat kesalahan pon. jd perhatian pon sbb aku ni dikatakan menjd salah satu punca keretakan hubungan seseorg. memang gile kan bila di mark mcm tu. sebenarnya aku x tahu pon sume ni terjd. serius ckp aku ni mcm mangsa keadaan. x pe la aku x nk amik kesah pon.

apa yg aku tahu aku ni x la merampas gf org. lagipun aku sndiri salah seorg ahli skuad Anti Curang dan Perampas. so, memang x la aku nk merampas hak org lain. memang dh x de popuan lain aku nk. lebih teruk lg aku dikatakan berkapel dgn gf org. heh! memang hampeh punya cite. aku sndiri x tahu mcm mana bole tersebar. maybe keakraban aku dgn dia menjd salah fhm mata sume org.

aku summary skit susur galur kes percintaan ni. Si Hensem (bukan nama sebenar) ni kapel dgn Si Pretty (bukan nama sebenar) sblom aku masuk keje kat situ lg. aku dgn Pretty ni senang jd kwn sbb dia pon minat Kpop mcm aku. lgpun aku ni hyper peramah skit, so senang la nk jd kwn. oleh sbb hal ni, Hensem ni cemburu. ditambah pula Pretty ni memang ramai kwn laki dekat tempat keje aku. kwn je pon. Hensem ni cemburu buta kalahkan mak tiri Cinderella. so begaduh...bla..bla..bla.. the end dorg putus.

bersiap sedia utk sebarang kemungkinan! war! war!


angin bertiup kencang ckp aku ni jd perampas. ok. aku terima. pastu smlm, Hensem suh aku bg surat cinta (sebenarnya surat resit. HaHa) kpd Si Gugu (bukan nama sebenar). aku pon mls nk ckp byk. aku merelakan ati pegi bg kat dia. dlm ati aku, aku nk bersihkan nama aku. so kena la buat kebaikan skit. HaHa. aku pon bg la. masa aku bg dekat Gugu, ramai la yg tgk. sume naik hairan. lebih2 lg Si Lupin (bukan nama sebenar) yg ada menaruh harapan cinta nk kapel dgn Gugu.

so, aku sekali lg menjd tumpuan org mengorek cite sensasi. OMG. aku menjd serba salah dan kelu. tambahan pg td Lupin ni tnya aku surat apa yg aku bg dekat Gugu dan dr siapa. aiyaa. aku tros terang jujur dgn dia. aku mls buat hal ni berpanjangan. aku 6pak Lupin mcm x sedap duduk. aku pon kesian dekat Lupin. tp nk buat mcm manakan.

td aku ada tnya Gugu. apa isi surat tu. tp Gugu tetap mengelak x nk bgtau. pastu aku tnya lg apa hubungan dia dgn Hensem. memang kapel dgn hensem ke? dia senyap pula. org kata klau senyap tu tandanya ya. itu aku punya hipotesis la. HuHu. masa aku ngah soal siasat dgn Gugu, Hensem dtg. aku terkejut beruk. aku tros buat muka bodoh.

kat badan Pretty x de pon nama kau. x yah ckp la dia tu milik kau. lain la klau ada nama kau. mcm kucing kat atas ni.


aku tahu Hensem ni kuat cemburu buta. aku mls kes sblom ni terjd balik. tanpa aku sedari, Gugu cite sume apa yg aku soal siasat dia. memang nk mampos la Gugu ni. gile btol. aku takot Hensem salah fhm kat aku. dh la sblom ni pon x bertegur sapa dh krn kes dgn Pretty. masa nk suh aku anta surat kat Gugu je dia ckp dgn aku. 6pak x permainan dia? skrg ni, aku x tahu nk buat apa. klau diam 6pak aku ni bersalah, klau bersuara, mcm2 pula akan dikata dek org 6ti. ini tidak adil tidak adil bg ku!

walau bgaimanapun, hubungan aku dgn Pretty tetap berterusan mcm sblom ni. kwn Kpop forever. lgpun ramai member aku yg lain bekap aku. Pretty pon mcm dh x suka dekat Hensem setelah apa yg berlaku. aku sndiri pon mcm x percaya yg Hensem ni bertindak mcm org gile. lelaki dayus je buat mcm tu dekat popuan. ni la dia bahana cemburu buta.

apapun, kita tunggu la esk apa kesudahannya. aku nk tgk berapa episod Love Drama ni bole bertahan. dh tahu Si Hensem mcm tu, tetap juga hulurkan cinta. kiranya berani amik risiko demi cinta la ni? lantak kau la. x kesah pon. x sabar nk tgk ending dia mcm mana. Hua Hua Hua. peranan aku esk, aku akan ckp hal yg sebenar dgn jujur dan sedaya upaya menepis gosip bodoh alang ni dgn jayanya. HoHoHo. wait and see.