LUHAN Wifeu


“don't give up on your dreams and keep working towards it.” – Luhan

Iklan Raya 2013
Sunday 28 July 2013 | 05:55 | 1 comments

Ahnyonghaseyo. Bahan nk sambut raya kian terasa. Aku sendiri pon dh mula eksaited nk buat persiapan raya. Korg camne? Dh ready ke nk sambut raya? Aku klau x de aral melintang, arini aku nk pegi shopping raya. Huhu. Agak kelewatan disitu jika nk dibandingkan dgn raya2 tau lepas. Tp sokey la asalkan ada gak masa nk buat persiapan bgai. Tp, apa yg membimbangkan aku skrg ialah masalah nk carik baju, sluar n so on. Takot x de saiz. Maklum la klau beli akhir2 cemni. Sumenya dh dibeli org. Hanya tinggal saki baki je. Arap x de la smpai cemtu. Risau aku. Huhu. Klau x, x beraya la aku. Haha.

Apa yg aku tunggu2 masa raya gak ialah iklan raya. Memang x sah klau x de iklan rayakan. Klau aku, aku suka iklan raya dr Petronas punya. Especially yg janda beranak tujuh and burung murai tu. Memang Petronas punya iklan mempunyai nilai sendiri. Maksud nk nk disampaikan pon mendlm. Utk tahun ni, dorg buat iklan psl Jahit.



Seriusly iklan ni memberi kesan yg mendlm kat aku. Bila lepas tgk je, aku tros terfikir. Sedih plus kelakar. Dorg bijak menerapkan unsur2 budaya dan nilai dlm iklan ni. Dae to the bak! Ayat cool dlm iklan ni "alaa, klau x bole gurau, pegi surau la" nk gelak je aku dgr mak dia ckp. Selamber je. Huhu.

Satu lg iklan dr LINE. Yg ni memang kelakr gile. Aku gelak sensorg tgk. Haha. Neelofa dlm iklan ni cantik btol. Iklan ni kisahnya psl Neelofa, Fizo and Nazim yg lwn game dlm LINE. Dorg berebut kipas. So dorg lwn game. Sape menang bole duk depan kipas. Selanjutnya, Korg tgk la sendiri. Walaupon beberapa saat, tp cukup kelakar.