LUHAN Wifeu


“don't give up on your dreams and keep working towards it.” – Luhan

Surat Resign
Wednesday 14 August 2013 | 02:31 | 0 comments

Mcm ni la org besar kat tempat keje aku. Syg pekerjanya bila diperlukan je. Bila dh abis, campak ke laut. Lol.


Ahnyonghaseyo~ selamat mlm. Sorry post lewat mlm arini. Biasa la klau terdetik hati nk update, kena update. Kann. Huhu. Minggu ni apa yg top dlm carian tempat keje aku ialah cara nk buat surat resign. Memang heboh 1 tempat keje aku. Ye la, sume dh nk letak jawatan sbg cashier secara beramai ramai pd 20hb ni. Kecoh gile beb. Klau nk bebual pon, mesti tnya psl bila nk resign. Smpaikan aku dh lali dgn sume ni. Haha.

Bila dh sume nk benti keje, aku pon terasa nk benti jugak. Huhu. Biasa la pengaruh rakan sebaya. Haha. Tp aku punya klau nk benti, x bole la benti 20hb ni, paling awal pon kena bulan depan sbb aku ni 900. Yg member aku sume tu 630 so bole la benti dlm tempoh seminggu. Walau bgaimanapon, klau ada surat tawaran sambung study, automaticlly bole la benti dlm tempoh seminggu. Nk x nk, kena la tunggu bulan depan.

Memang dlm perancangan awal aku nk benti bulan depan.  Bukan apa, aku dh bosan jd cashier. Lg pon, duit my parents x abis nk mkn lg. Haha. Aku nk rest kejap sblom masok sem baru 6ti. Nk duk umah lyn blog, pesbuk, twitter, wechat n so on. Masa keje, x sempat nk buat benda alah ni sume. Huhu.

Respek kitorg as pekerja yg profesional bukan kuli ok. 


Kitorg benti secara beramai ramai pon sbb nk tunjuk protes dan boikot kitorg sbb buat kitorg ni mcm apa ntah masa keje bulan puasa aritu. Smpaikan x de offday. Lgpon, kitorg nk cuti beraya sehari pon x bg. Kejam gile. X adil la mcm ni. Masa seminggu nk raya aritu, dorg sedap2 je buat shift ikot suke ati tok dalang nenek mentua dia. Dlm 2 minggu tu, aku fullday sebyk 7 kali tau. Aku tau dorg byr, tp x berbaloi la. Dh la x merasa raya taon ni sbb cuti 1st raya je. Geram btol aku. Stress r cemni. Aku nk keje sbb nk isi waktu terluang. 6pak gaya cemni, mcm aku nk keje kat situ utk selamanya. Nk untong pon agak2 la kan.

Aku skrg ni, mcm dh serik nk keje. Di buatnya mcm kuli batak sama cam org bangla. Memang nightmare aku sume ni. Seriusly aku dh x keje dh lepas ni. Baik duk umah lyn Music Bank dgn Running Man lg best. Haha. Lol.