LUHAN Wifeu


“don't give up on your dreams and keep working towards it.” – Luhan

Kimchi Couple
Friday 13 September 2013 | 14:52 | 4 comments

Ahnyonghaseyo~ dalam sesebuah drama mesti tidak terlepas dari babak2 romantis dan sometimes membuai perasaan kita. Setiap scene mesti membuatkan kita tersengih sensorang melihat pelakon yang kita suka melakukan adegan sweet bersama pasangannya. Kimia yang ada di antara dorang mengharapkan yang dorang akan betul2 couple di luar drama. Itu lah maksud Kimchi Couple.

Dalam banyak2 drama yang ditayangkan di Korea, hanya 2 Kimchi Couple je yang aku harap2 dorang couple betul2. Of coz kalau dorang menjalinkan hubungan cinta lokasi akan direstui peminat. Kalau korang nak tahu Kimchi Couple yang aku suka berdasarkan nama watak lakonan dorang dalam drama paling popular ialah, jeng~ jeng~ jeng~

1) Heartstrings - Lee Kyu Won & Lee Shin.



Sebelum ni dorang penah bersama dalam You're Beautiful tapi tak menonjol sangat. Jung Yong Hwa sebagai Lee Shin manakala Park Shin Hye sebagai Lee Kyu Won betul2 membuatkan aku nak menangis. Dorang berlakon macam real couple je. Dah la kalau part romantis, dorang betul2 membuatkan aku tak duduk diam. Jelouse weh! Haha. Banyak air mata jatuh gara2 drama ni. Aku sendiri mcm nak nangis je bila dengar lagu Because I Miss You tu. Seriously kalau dorang betul2 couple, aku lah orang yang mula2 akan bertepuk tangan dan menangis kegembiraan. Yongshin Couple.

2) Dream High - Hye Mi & Song Sam Dong



Hye Mi lakonan Suzy walaupon pada mulanya aku ingat dia akan  memilih Jin Gook lakonan Taecyeon sebagai pilihan hatinya, aku rasa inilah perfect couple. Tapi sebenarnya tak. Walaupon Hye Min kadangkala mempunyai hati yang tak menentu, kejap suka kat Jin Gook kejap suka Song Sam Dong lakonan Kim Soo Hyung, tapi ia tetap memilih Song Sam Dong sebagai cinta sejati. Aku suka kalau dorang terus couple walaupon di luar set. Hmm. Apakan daya dorang tak de perasaan each other cuma dalam drama je. Kimchi Couple ni memang sepadan. Gadis cantik dan jejaka kacak!

Mesti meriah industri Korea jika dorang benar2 couple. Aku bole bayangkan betapa bahagianya fans dan kalau ada Anugerah Couple of the Year, mungkin dorang lah yang menang. Huhu. 2 Kimchi Couple aku ni bole dikatakan couple yang digemari dan berjaya menaikkan rating drama masing2. Kalau korang lak, pasangan mana yang menjadi Kimchi Couple korang?