LUHAN Wifeu


“don't give up on your dreams and keep working towards it.” – Luhan

Jangan Jadi Penjenayah Rambut!
Friday 6 June 2014 | 00:22 | 0 comments



Ahnyonghaseyo~ Rambut sangat penting bagi manusia. Sehinggakan ia dikatakan mahkota untuk wanita. Bila bercakap soal rambut, ramai yang kata itu hal remeh. Rambut je pun mana penting. Just shampoo je. Pastu okey la. Ye~ memang dengan shampoo ia akan bau harum dan nampak lurus. Tapi sekejap je beb. Maybe lurus masa shampoo je, lepas tu macam megi kembang. Bagi aku, rambut sangat penting dan memainkan peranan dalam gaya. Walaupun rambut korang ada yang mengurai panjang macam Rapunzel, itu tak bermakna ia sihat okey.

Aku akan cop seseorang itu sebagai penjenayah rambut bila dia tak ambil peduli akan rambutnya. Tak kiralah lelaki or perempuan. Memang malang rambut tu kalau dapat tuan yang malas nak jaga penampilan diri. Aku ada jumpa perempuan yang rambutnya penuh dengan kelemumur! OMG! Aku tak tahu apa yang dia fikirkan tentang rambutnya. Dia ingat itu style ke? Menggelikan adalah. Korang bayangkan yang rambutnya penuh kelemumur dan berkerak hinggakan nampak putih2? Korang berani nak dekat? Oh~ kalau aku rela terjun dalam bakul buah dah. Aku hanya mampu meng-geleng2-kan kepala sambil tengok dari jauh. Aku ada terfikir, kenapa sampai jadi macam tu? Tak shampoo ke apa? Malas punya orang laa~~

Penjenayah kedua pula bila membiarkan rambutnya berbau! Yang ni memang tak boleh blah sebab baunya memang nak minta kaki. Bila korang dah lama tak shampoo dan rambut selalu terperap especially perempuan bertudung, maka terhasillah gabungan bau2-an alam semesta yang aku rasa nota baunya mengalahkan stokin ahli bola sepak! Hapak! Aku rasa kalau ada kutu pun, dia rela lari dari selalu menghidu bau toksin seperti itu. Ini semua pengalaman aku. Ada satu kali, aku duduk belakang seorang perempuan ini, and bau hapak kepalanya mula me-nari2 masuk ke dalam hidung! Aku sendiri tak tahu bau apakah itu. Sumpah busuk! Oh gosh~ moga kawan perempuan ini secara jujur bagitau dekat dia tentang kepalanya yang busuk itu.

So korang especially perempuan, usahlah degelar penjenayah rambut. Korang sebagai perempuan sepatutnya menjaga penampilan diri begitu juga lelaki. Rambut juga penting dalam penjagaannya dan jangan ambil senang dalam menjaganya. Sekarang ni kan banyak produk kesihatan untuk rambut dipasaran. So korang rajin2-lah merawatnya.

Posted via Blogaway