LUHAN Wifeu


“don't give up on your dreams and keep working towards it.” – Luhan

Jumpa Kpoppers Cilik!
Sunday 22 September 2013 | 21:09 | 0 comments

Ahnyonghaseyo~ petang tadi aku ada pegi kenduri sepupu aku. Memulanya aku tak nak pergi. Biasa la aku tak selesa kalau ada ramai orang. Lebih2 lagi kenduri. Aku terpaksa pegi jugak sebab my mom suh lunch kat sana. Kalau aku tak pegi, konfem kebulur aku sebab my mom tak masak arini. Nak tak nak, kena pergi la jugak sambil2 teman my mom.

Masa aku sampai tu aku rasa macam foreigner pulak. Ye la, tak kenal ramai orang. Aku memberuk sensorang je. Makan sensorang. Oh sedih weii. Masa aku ngah makan tu, ada la sorang guy ni asyik tengok aku je. Aku rasa pelik je bila dia tengok macam tu. Then bila aku tengok balik, dia pon senyum2 kat aku. Aku pon balas la senyum dia. Eh, makin rancak dia senyum kat aku sambil kenyit2 mata. Aku rasa nak jentik je telinga dia masa tu. Aku malas nak layan terus blah.

letih aku melayan karenah dorang. Kecik2 dah minat Kpop. 

Nasib baik la sepupu aku datang masa tu. So bole la aku menggila dengan dia. Biar pun aku rasa macam kanak2 ribena bila duk nga dorang tapi aku enjoy. Menggila sampai tak sedar kat tetamu datang nak makan. Apa yang best, sepupu aku umur 10 tahun ni, Syahir tanya aku ada tak lagu Fantastic Baby Big Bang!  Terkejut aku beb. Aku ingat aku je layan Kpop ni. Dia pon minat jugak. Haha. Then abang dia, Fatihi yang umur 12 tahun ni tanya aku, "wei kau datang sensorang ke? Mana GD, Taeyang dan Daesung?". Haha. Gila kencang soklan. Aku terkaku kejap. Fantastic!

Kitorang pon menggila dengan amik gambar together. Kitorang memang keterunan suka bergambar. Fotogenik okeh! Fatihi tanya aku ada tak lagu Trap Henry? Aku dalam hati cakap yang budak ni nanti besar Kpoppers ni. Aku yang tak minat Henry SJ-M tu tadi bole je layan mv dia. Aku tengok mv tu dalam henfon dia! Aku tanya, amik kat mana video ni. Dia cakap, donlod la. OMG, dari mana entah dia tahu lagu tu. Memang gempak la.

ni Kucik. Dia la yang nyanyi lagu Trap tu. Kelakar doe. Walaupon macam bunyi lebah, tapi bole membanggakan. Daebak!


Bila dia buka mv Trap tu, dorang nyanyi beb! Haha. Walaupon ada yang part dorang just miming je. Aku sebagai Kpoppers rasa bangga jap. Apa yang kelakar, adik dia yang umur 6 tahun pon nyanyi jugak. Haha. Aku gelak besar tadi. Lepas video Trap, Syahir buka pula video Mr Simple SJ. Teros dorang nyanyi sama2. Aku tanya Syahir kenapa dia suka Kpop ni? Dia jawab, dia pon tak tahu kenapa layan Kpop. Tiba2 je suka dengar. Haha.

Memang tadi takde makna datang kenduri. Kitorang asyik buka video dan Youtube je. Tambahan kat umah sepupu aku ni ada Wi-fi. Memang kitorang menggunakan kemudahan ini sebaik mungkin! Donlod mv, tengok Youtube. Oh! Memang heaven! Kenduri arini aku tak sempat nak bergambar dengan pengantin. Leka duk layan Kpop nga dorang. Huhu. Selain lagu Trap, aku gak rekomenkan lagu On And On by VIXX, Wolf by EXO dan Janus by Boyfriend kat dorang. Bila dengar, teros je nak gigi biru dengan aku. Konfem malam ni dorang ngah hafal lagu tu. Haha.

Dorang kata tatoo kat badan Henry ni tak cantik. Haha.