LUHAN Wifeu


“don't give up on your dreams and keep working towards it.” – Luhan

Pasangan Muda Bercerai
Thursday 28 November 2013 | 20:35 | 0 comments


Ahnyonghaseyo~ tadi aku ada terbaca satu artikel dalam Kosmo! Online pasal pasangan suami isteri muda yang telah bercerai. Memang cerita ni menjadi hangat dan bualan ramai. Aku rasa sehot cite perkahwinan Rozita Che Wan dengan Zain Saidin tu. Emm aku tak ada apa nak bagitahu. Just rasa simpati untuk dorang.

Bila aku buka Facebook tadi, macam2 komen yang dorang berikan. Bagi aku, ada pro dan kontranya bila bercakap pasal kahwin muda. Ye la, banyak risiko dan perlu kuat dari semua segi. Ada yang berpendapat bila berkahwin muda ni bole mengelak dari maksiat dan sebagainya. Ya! Itu memang betol.  Bagi aku pula apabila berkahwin muda ini hanya se-mata2 nak mengelak maksiat, mungkin kes seperti ini yang berlaku. Kita mesti faham skop perkahwinan mengikut Islamic law.

saat bahagia dorang bertahan selama setahun.


Seriusly aku kesian dengan pasangan ini. Si suami cakap yang perkahwinan dorang dicampuri oleh orang lain, aku rasa mungkin masalah kekeluargaan kot. Umur belasan bagi aku masih kurang matang untuk handle alam rumahtangga. So, orang2 luar campur tangan dan bertambah runcing.

Hope ke-dua2-nya tabah mengharungi dugaan ini. Bila jodoh dah tak ada, semuanya bole berlaku. Mana2 pasangan muda yang ada niat hendak berkahwin muda, atau crush korang ajak korang untuk sehidup semati dengannya, jangan cepat menerima lamarannya. Sebaliknya minta sedikit masa untuk mengenalinya dengan baik dan bersiap dari semua segi zahir dan batin. Satu lagi, korang kena ingat yang perkahwinan bukan main2 tau macam main pondok2 tu. Dalam hal ini tanggungjawab itu penting. Ingat!